Reklamation

Vi vet, ibland blir det fel - en kantstött leverans, en lödning som släppt eller en armatur som helt enkelt inte lyser. Vår reklamationsavdelning är problemlösare och står redo att rycka in och hjälpa till. Vi tillämpar i de flesta fall och beroende på produktområde, ALEM 09, under förutsättning att särskild överenskommelse träffats och med tillägget >


Har du köpt produkten via en återförsäljare/elgrossist?

Om det inte gäller en transportskada, gör så här: börja med att hämta hem 
ALEM 09 reklamationsblankett > därefter fyller du i:

Vårt ordernummer

Allmänna kontaktuppgifter

Produktinformation

Fallbeskrivning

Montage & driftsförhållanden

Blankett ifylld av: namn, tel.nr och e-postadress

Har köpet gjorts via en av våra återförsäljare/elgrossister vänder du dig i första hand till inköpsstället för att reklamera din vara. Återförsäljaren tar sedan reklamationen vidare till oss. Om du p.g.a. av felfunktion behöver en ersättningsprodukt snabbt, så framför du det önskemålet till återförsäljaren. Denne beslutar då vad som ska göras i det akuta läget och reglerar sedan med oss.

Har du frågor kring produktens funktion eller inte är riktigt säker på hur du ska göra, är du givetvis välkommen att kontakta oss. Vi gör allt för att så snabbt som möjligt hjälpa dig.

 


Har du inte köpt produkten via en återförsäljare/elgrossist?

Gäller det en reklamation av exempelvis skärmade produkter/ EMC-komponenter så gäller följande:

Vi tillämpar vid försäljning av produkter inom Skärmningsteknik 
Allmänna leveransbestämmelser NL09 >. Notera på ordererkännandet vilka villkor och leveransbestämmelser som överenskommit. Vid kontakt om reklamation ska alltid följande anges:

Vårt ordernummer

Allmänna kontaktuppgifter

Produktinformation

Fallbeskrivning

Skicka denna information till reklamation@kamic.se >